Thursday 25 August 2016

Dimana hati tersentuh itu?

Hati yang tersentuh..
Lama tidak menyapa,
Adakah engkau masih seperti dahulu?
Yang tersentuh tatkala Kallam Rabbi beralun,
Dzikir Ilahi bertemu disetiap bait bait alunan indah..
Dimana hati itu?

Kadang aku terfikir..
Sampai bila mahu begini? 
Diam terus sepi..
Tanpa kata kata yang menyerikan sanubari hati itu.

Sebuah perjuangan yg indah itu..
Teringin aku pergi semula ke masa silam.
Menegur hati yg tersentuh itu..
Agar.. Kekal begitu..

Hati itu kini kosong..
Entah, aku tak tahu mahu bicara bagaimana?
Kalam apa yang sesuai dgn perasaan ku yang sekarang..

Aku lupa.. 
Bukan perjuangan jika tidak perit. 
Ya.
Perjuangan itu perit.
Tapi kenapa aku harus begini?
Terus diam..

Sungguh.
Aku rindu.. Rindu sekali.

Hati yang tersentuh itu. 

From ; BG

No comments:

Post a Comment