Wednesday 19 February 2014

Dunia Siber

'Asal kau takde twider?'
'Asal kau takde insta?'
'Asal kau tak buat acc whatsapp, wechat, line, kakao talk and yang sekutu dengannya?'
'Kau kan guna ipung.. asal tak buat?'
'Asal weh? Asal? Asal? Asal?'
'Lame gila kau ni -,-'

******
Pergh.. banyak gi-la soalan hang.
Soalan-soalan yang hang tanya ni mengalahkan tembakan israel kat Palestin je..
*okay. Ni statement lebat
Hang nak jawapan jujur ke tipu?
Bhahaha..

******
Mestilah jawapan jujur lagi tulus mulus from your heart.. 
Adoyai..


******

Sejujurnya~
*maaf. Ternyanyi pulok..
Memei aku lame pung..
Lantak pi lah aku lame kat mata manusia.
Asalkan aku tak lame kat mata Allah..
Senanya aku takut nanti aku terlalu lagho dengan dunia social network ni..
Cukuplah dengan apa yang aku ada sekarang ni.
Cukuplah...
sudah... cukup cukup sudah~
*maaf. Menyanyi lagi..
Walaupun tak banyak macam orang lain..
Tapi hakikatnya cukup untuk melalaikan aku..

The main point is...
Aku takut nak menghadap Allah kelak..
Apa aku nak jawab bila Allah tanya nanti?

"Apa yang kamu buat dengan social network?"
"Kenapa kamu tidak berdakwah pada kengkawan mu?"
"Kenapa kamu tidak menjaga auratmu? Ikhtilaat mu?"

Allahu..
Sungguh banyak tanggungjawab yang kita tak sedar sebenarnya..
Lagi-lagi bila kita ada ramai friends and followers..
Allahu rabbi...

Nangis.

******

Speechless.

Alamak! Aku yang kena tembak nampaknya.
Maaf sebab aku tuduh kau lame bagai..
Maaf.

Admin: emvi


2 comments:

  1. Again. Awesome ! SubhanAllah ! Great !

    Deep. :D

    ReplyDelete