Sunday 13 April 2014

Ubat Hanya Satu Alat

[owner] 

Assalamualaikum semua :)
Harapnya korang tak menyampahlah kan sebab asyik baca hasil tulisan aku yang entah pape ni. Eheh. 
Masa ni jelah yang boleh nak update bebanyak. Lepas ni dah tak boleh selalu :'(
Yalah.. Mana nak sambung belajar lagi, assignment lagi. Okay. Semua ni alasan je. Jangan risau yee... InshaAllah aku akan tetap luangkan masa dengan blog tercinta ni and dengan kalian jugak. InshaAllah ✌

So, here you go... My short and sweet masterpiece. Enjoy!
P/s: The characters' name were not provided. So, you can put any name that you like. Hahahaha... 

**********
Uwekkk!!! Yuckss!!! 

" Oi minah! Kau dah kenapa? Makan ciktekaun je pun... Tapi gaya macam orang nak bersalin. Haishh...  Tak faham tol aku ngan kau ni". 

'Hey, my dear! You know me right? I hate medicine'. 

"Ohooohoiii... Tak payah nak hate sangatlah ye wahai sahabat sebab ubat tu jugak yang akan sembuhkan kau nanti". 

Wicked smile. 

'Wahai. Kau dah salah konsep ni der. Bukan ubat tu yang akan sembuhkan aku. Tapi ALLAH! Ubat tu hanya satu alat or satu alternatif untuk aku sembuh. Allah yang akan izinkan aku sembuh'. 

"So, kau nak cakap yang kau tak percaya kat doktor lah ni?" 

'Ohoi! Cakap tu perlahan-lahanlah sikit. Aku tak cakap macam tu pun. Statement kau ni boleh buat aku kena saman dengan doktor-doktor sedunia tau tak?'. 

"AAK. Ada aku kisah?" 

Cebik muka. 

'Ingat comel sangatlah buat muka macam tu? Okaylah... Meh sini aku terangkan. Doktor, ubat, painkiller dan yang sewaktu dengannya adalah alat untuk menyembuhkan semata-mata. Doktor yang manusia tu pun alat je sebenarnya. Sebab apa? Sebab Allah lah yang maha menyembuhkan. Kalau Allah izinkan kita sembuh, maka sembuhlah kita. Begitulah juga sebaliknya. Vice versa. Faham dak?'. 

" Okay fine..." 
-.,-

Admin: emvi



No comments:

Post a Comment